Hunger Games



Utspelat i framtiden utser huvudstaden en pojke och en flicka i åldrarna 12 till 18 ifrån de 12 distrikt till en kamp till döden som sedan kommer att sändas live på TV. Här får man följa Katniss Everdeen som erbjuder sig själv frivillig för att ta sin yngre systers plats i slaget där endast en kommer ut levande.


Jag var på bio igår med mina pojkar för att se den här filmen som jag längtat efter ett braaaa tag! Jag hade dock kanske lite för höga förhoppningar om filmen för den vart TYVÄRR inte lika bra som jag trode. Det är en bra film, absolut, det säger jag inte nått annat, men den var inte alls så bra som jag i mitt huvud hade tänkt. Om det hade varit 90% mindre kärlekstjaffs så hade filmen vart helt lysande, men pågrund av allt tramseri och saknaden av blod och mer våld så sjönk filmen rätt rejält. Det är en sjukt cool idé och som sagt, den är bra, bara inte så bra som jag ville att den skulle vara. Sevärd, ABSOLUT, har du inte sett den så gör det, men förvänta dig inga stordåd!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0