Seeking a friend for the end of the world

 
En asteroid närmar sig och jordens undergång är nära när en medelåldersman vis namn Dodge finner sig själv ensam efter att hans fru lämnat honom. Han bestämmer sig för att försöka leta reda på sin gamla ungdomskärlek och ihop med sin något udda granne Penny beger han sig iväg, men resan får ett slut varken Dodge eller Penny räknat med.
 
 
Seeking a friend for the end of the world är en av de absolut finaste filmerna jag sett på bra länge! Om jag ska vara helt ärlig så finns det inte en ända sak med hela filmen som störde mig (SAY WHAT? I know!). Jag har aldrig vart något fan av Miss Knightley men kan inte ens säga att hon störde mig i denna film. Det är en vacker story med vackert manus som spelas vackert och trovärdigt av en fantastisk Steve Carell som gör (enligt mig) sitt livs roll! Och inte för att vara den som är den, men när hände DETTA? När blev Steve het? Eller är det bara för att jag förälskade mig lite i hans karaktär i filmen? Eller? VA?! Nån? Inte? Okej då... Förvirrande. Men för att fortsätta prata om filmen, det är en underbar historia som alla borde ge en chans. Storyn låter super deppig, men den är fan inte det. Det är ingen rolig film, det säger jag verkligen inte och tro inte det bara för att det är Mr Carell i huvudrollen. Det är en deprimerande men VACKER historia som värmer själen och breaks your heart på samma gång! Se den här filmen, snälla.
 
1 kommentarer
Postat av: Sofie

I wanna see!!

2012-09-18 @ 17:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0