VARFÖR!?

Okej, låt mig börja det här inlägget med att säga att är du inte intresserad av att läsa mig arga av mig i textform så sluta här, för trevligare än såhär kommer det inte bli.
 
 
Jag har nu såhär på kvällskvisten suttit och surfat runt på och läst diverse bloggar, vilket ju är trevligt, oftast. MEN, nu är det så att damen här upptäckt en "trend" if u may, bland bloggare. Jag är, har alltid varit och kommer alltid att vara feminist, och en jävligt stolt sådan. Jag tror på lika rättigheter och att män och kvinnor inte är så olika som omvärlden målar upp dem, det är la grunden i mitt troende men också bara det, grunden, finns så väldigt mkt mer. MEN för att komma till sak. Jag läste bloggar, skrivna av och lästa av feminister där personerna i fråga är så fruktansvärt JÄVLA noga med att i VARJE inlägg beskriva sig själv som kvinna, eller påpeka att man är "tjejnörd" eller what ever it may be. VA!? varför?!?! Varför i helvete är det så enormt jävla viktigt för dig att bli sedd som KVINNA och inte människa? Varför vill du som FEMINIST bli sedd för ditt kön? Är inte det allt du kämpar emot? Det är ju människor som dessa, de som lägger stor vikt i sitt kön och måste påpeka det hela tiden som skapar glappet mellan män och kvinnor. För varje gång du påpekar att du är en "tjejnörd" eller något liknande sliter du detta glapp och det blir lite lite större... varje gång.
 
Är det värt det? Är det viktigt nog att bli sedd som KVINNA att du är beredd att aldrig någonsin kunna bli sedd som en like av precis samma skäl? Jag förstår inte hur ni tänker. Jag är  kvinna, och en stolt sådan, skulle aldrig gömma mitt kön för omvärldens skull, men det finns ingenting i världen som skulle få mig att skylta med mitt kön. Jag är SOFIE, jag råkar vara av könet kvinna, so what? Att du som feminist och då alltså en person som värnar om jämnlikhet sitter och känner att du måste visa upp ditt kön inför omvärlden (och nej jag menar inte bokstavligt talat, you pervs) är ju bara sorgligt. Det är sorgligt att du som människa inte kan känna dig trygg i den du är utan att behöva gömma dig bakom ett kön.
 
Jag säger absolut inte att jag är en person som är speciellt "könlös" eller att jag skulle vara en "perfekt feminist" absolut inte, långt ifrån. Jag har mina moments då jag känner mig okvinnlig och kan må dåligt över detta, MEN det viktiga då är att jag kommer på mig själv och påminner mig själv om "Vadå kvinnlig? vem bestämer det? Och vem har bestämt att jag ska vara sån?" och på så sätt snaps out of it. Och att du gillar saker som världen har bestämt vara "kvinnliga" är väll jätte bra för dig, what ever floats your boat, jag har också sådana intressen, men inte fan är det på grund av att jag är kvinna, utan för att min personlighet är formad så, om det sedan är jag själv som format den eller om det är omvärlden och alla värdelösa rollsättande människor i den är ett annat ämne jag skulle kunna prata om i dagar, men så är det iaf. Varför skulle du vilja sätta dig själv i ett fack? Fack är små och handikappande, så varför i hela friden skulle du sätta dig själv i ett? Räcker det inte med alla fack du blir satt i av alla människor som ser eller träffar dig dagligen? HJÄLP MIG FÖRSTÅ!?
 
Ja, som sagt, detta var bara ett arga av mig, eller rättare sagt frustrera av mig inlägg. Och om du läste enda ner hit, well done my dear! ♥
1 kommentarer
Postat av: Torbjörn

Du värkar vara en arg brutta!!! Är det så 3ller?

2012-10-29 @ 07:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0