The color purple


VARFÖR har jag inte sett den här filmen innan!? Denna vackra, underbara skapelse är en film som jag totalt missat. Den kom iofs 1985, vilket är 5 år innan jag föddes vilket antagligen är en av anledningarna till varför jag missat den!

Jag älskar den här filmen, den är som sagt helt jävla underbar! Allting var bra med den, det fanns ingenting jag störde mig på över huvud taget under hela filmens gång! En otroligt vacker historia om en ung färgad kvinna på 1900-talets början. Man får följa den unga kvinnan Celie (Whoopi Goldberg) genom hennes liv och allt hon är med om. Och så ROLLISTAN! Damn dude! Det är en maffig rollista, även om det kanske itne var det på den tiden då filmen kom ut eftersom de människorna inte var kända då! Några av de som är med förutom Whoopie, är: Oprah Winfrey, Danny Glover, Laurence Fishburne och Rea Dawn Chong och många många flera.

En av de vackraste filmerna jag sett och en av de filmer jag gråtit mest till kan jag även tillägga! Ja, SE DEN PPL! Ni kommer inte ångra er!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0