Lyxfällan

Mina vänner, jag har just tittat på ett avsnitt av Lyxfällan och jag är e'ffin flabbergasted!!!

Jag är uppfostrad av en ensamstående mor med tre barn att försörja med noll(!) hjälp av den sk fadern förutom de han vart skyldig att betala, absolut ingenting mer, (han var inte med i bilden överhuvudtaget) och jag har därför fått en jävligt verklig bild av pengar.

Min mor har alltid lärt oss att Finns pengarna inte på ditt konto ska du INTE spendera dom = kreditkort är en BIG NONO! Det tycker jag är en väldigt bra och sund uppfattning av pengar som jag trode att dom flesta hade... damn om jag hade fel!


Jag kollade som sagt på Lyxfällan, ett ganska gamalt avsnitt från när Charlie och Mattias hade programet (när det var bra), där vart det en kvinna som tog lån, efter lån, efter lån, efter lån... Hon tog lån för att kunna betala tillbaka lånen hon tog månaden innan... Hur kan NÅGON tycka att det är en smart plan? Och inte nog med att hon tog lån, det vart ju SMS-lån. Aaaahhh! Det är ju så att jag vill ta tag i henne och skaka hennes hjärna på plats igen för hon kan inte ha alla hästar hemma när hon gör så!!!!!!! När man tjänar 18000 i månaden, är det då inte ganska logiskt att man INTE ska spendera 30000+ i månaden?! Är inte det ganska självklart!?!?!? Asså, jag är så sjukt mindblown. Jag förstår inte hur människor som dessa tänker. Inte alls.

Den här kvinnan var i 30 års åldern någonstans, har antagligen bott hemifrån i gnaska många år och vart självständig ännu längre och jag är 21, bor hemma och lever på CSN och JAG har bättre koll på pengar än henne, känns inte helt okej... Sorgligt är vad det är.

 

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0