Håriga ben och världen går inte under!?

Jag skickade för ett tag sedan ett MMS-inlägg där man på bilden såg mina ben. Och jag fick förvånansvärt (för mig iaf) många kommentarer om hur mina ben såg håriga/orakade ut och jag förstår inte riktigt grejen? En person frågade tom om jag verkligen var tjej för mina ben var ju så håriga... Och nummer ett: OCH?! Det är MINA ben, rakar jag dom inte så ofta jag känner för det? Eller har jag fått det om bakfoten? Är det världens jobb att tala om för mig när jag ska eller inte ska raka benen?

Bara för att ni gör det behöver inte alla människor känna tvånget om att ha silkeslena ben, jag gör det inte iaf. Jag rakar benen, sure, men för MIN skull, inte för någon annans. Jag rakar benen när JAG känner för det, inte när någon annan påpekar att jag behöver det. Jag förstår inte grejen, skiter du i mina ben så skiter jag i dina så ska du se att alla mår bättre!

Och så nr två, jag är väll egentligen MER kvinna för att ha orakade ben än tvärtom? Min kropp är SKAPAD för att ha hår på benen, alltså en kvinnokropp är skapad med hårsäckar på benen, är det då inte okvinnligt att ta bort det som naturligt ska vara där? Eller? Så varför ska det vara en "kvinno-grej" att ta bort hår när det är en naturlig del av våra kroppar? Våra KVINNLIGA kroppar.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0