Fucking Jävla Kuk Åmål

Jag sitter hemma själv i min ensamhet och tänkte svara på en kommentar jag fick här om dagen! Kommentaren löd;

"Vilken är din faaavorit (svenska) film?"

Ja du anonyma människa, jag är inget jätte fan av Svenska filmer till att börja med, men det finns självklart en hel drös guldklimpar. Men en svensk film som jag alltid har tyckt om är Fucking Åmål, när jag var mindre gillade jag den för att den var annorlunda, men ju äldre jag blir ju mer lägger jag märke till och ju mer märker jag vilket jävla mästerverk det är! Det är en film som funkar lika bra idag som den kommer göra om 20 år när mina barn kollar på den.




Citat från den här filmen som "JAG VILL KNARKA" m.m kommer nog alltid kännas igen och det är för mig ett stort bevis på vilken fantastisk film detta är. Har du mot all förmodan inte sett Fucking Åmål så gör det omgående!



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0