12,2 e'ffin kilon!

Idag är det (tror jag, om jag inte räknat helt fel) dag 20 av min "diet" och jag har från och med den 21a Februari tills den 12e Mars (idag) gått ner 12,2 kg. Och jag kan säga att JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV! 12,2 kilo är en jävla massa och jag är stolt att jag klarat det. Jag har inte velat väga mig innan för att jag har vart så rädd att jag inte skulle gått ner någonting men idag tig jag mod till mig och det gjorde mig lycklig!

Min "flytande" månad går faktiskt bra, sure det är skitjobbigt och jag vill lägga mig ner och dö ibland när jag känner lukten av mat eller tittar på ett matprogram på TV (japp, så dum är jag att jag kollar på matprogram) men för ett par dagar sedan så fick jag en knäpp och kom på att, FAN ja kan ju inte gå omkring och tycka synd om mig själv längre nu, det är jag som satt mig i den här sittsen och jag kommer få ut någonting jag VERKLIGEN vill ha av det så varför gnälla. Screw that! Jag kommer från och med idag att försöka vara en positiv människa, försöka se det bra ist för det dåliga i allt. Jag är nämligen en jävla pesimist i vanliga fall men jag ska verkligen försöka att se saker från den ljusa sidan, vilket antalgigen kommer bli jobbigare och svårare(!) än dieten i sig.

Så, efter 20 dagar och med 18 dagar kvar till operation så har jag gått ner 12,2 av de 22 jag är tvungen att gå ner innan operationen. Kommer jag klara det tror ni? Jag hoppas det! Ska trappa upp min motion och så och mer kan jag ju inte påverka det hela. Håll tummarna för mig hörrni! ♥
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0