Mary & Max


Nu ska jag sätta mig i sängen och se den här UNDERBARA filmen när jag kom på att jag kanske inte bloggat om den innan vilket isf är dumt för ALLA borde se den här filmen. Det är en av mina absoluta favoriter.

Den handlar om en liten flicka från Australien som heter Mary som är (som alla barn) full av frågor och funderingar. Då hennes familj inte är den mest hjälpsamma av familjer så bestämmer hon sig att skaffa en brevvänn i ett annat land och fråga denne frågorna hon inte kan få svar på hemma. När Mary i blindo väljer ett namn i en telefonkatalog så hamnar hon på Max, en 50årig man i New York med aspergers syndrom, eller "aspis" som han själv kallar det. Detta är en mycket annorlunda liten man men han och Mary får en fin vänskap och i filmen får man följa hur Mary växer upp och hur deras vänskap frodas.

Som sagt en underbar film som är väldigt annorlunda, ganska sorglig men helt fantastisk. Gör dig själv en tjänst och se den!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0