Kommentarsvar


Kära Herr/Fru/Fröken Anonym tack för din fråga om än det är lite tråkigt att du väljer att vara anonym. Skräck är som sagt min favorit genre, men att välja en film som är en favorit innom skräck är i princip omöjligt för mig. Det finns så många olika grenar av skräck så det går faktiskt inte att välja bara en film, jag kan kanske ha en top fem innom dom alla grenarna men over all innom skräck går det inte. Jag kan självklart nämna några av mina favorit skräckfilmer lite blandat:

The nightmare on Elm street/Terror on elm street - Alla dom 7 orginalfilmerna är totalt lysande, och när jag säger lysande menar jag inte tvunget att dom är bra gjorda eller har bra skådisar, men det är kult och B-skräck är den bästa sortens skräck. I dessa filmer är det "monstret" Freddy Kreuger som kommer in i ungdomar som bor på Elm Street's drömmar och mördar dom pågrund av att ungdomarnas föräldrar en gång i tiden brände Freddy Kreuger levande för att han var en pedofil. Av den här filmen finns det även en "nyutgåva", som det gör med alla andra gamla filmer nu för tiden, jag menar jisses folk, kom på nått nytt! Denna "nyutgåva" är BARA SKIT, se den inte! Och om du redan har sett den så se dom gamla också för dom är så mycket bättre!


Friday the 13th - Även det här är en serie filmer, det finns 10st. Jag skulle säga att alla är bra, men mer eller mindre bra. Dom sista tre är lite väl over the top, jag gillar dom, men jag skulle klara mig utan dom! Här handlar det om en liten pojke (Jason) som blir dränkt som barn av andra barn på ett kollo en sommar och om hur han som vuxen (är han död? ja.) kommer tillbaka varje år till detta kollo och dödar alla där som en hämnd. Tyvärr måste jag säga att även här finns det en nyutgåva... även den skit. Förstör minnet av awesome filmer med värdelösa remakes. arg är vad man blir!


Freddy VS Jason - Detta är en blandning av de två "monster" i filmerna över, fast här slåss dom mot varandra. En awesomely bad film som jag älskar. Har du sett Friday the 13th filmerna och Terror on elm Street filmerna så gör dig själv en tjänst och se denna också!


Dead Silence - Det här är en av mina favoritfilmer faktiskt, det är en av FÅ skräckfilmer jag faktiskt vart riktigt rädd när jag såg. Den här filmen handlar om en docka och jag har en, jag vill inte säga fobi, men en "thing" mot dockor, dom freaks me out, så den här filmen vart riktigt jävla läskig faktiskt. Se den!


Stephen King - Jag tänker inte skriva någon specifik av hans filmer, för jag gillar dom alla. Favoriterna by far är ju dock Rose red och IT.


Ja, där är några av mina favoriter, det är ju rätt många filmer där sammanlagt, så säg till när ni sett igenom dom så ska jag göra en del 2 på det här inlägget!

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0