Insidious


En kvinna och hennes familj flyttar in i ett stort nytt hus, en av hennes söner blir lockad att gå upp på vinden och kolla runt. Han klättrar upp på en stege för att nå lysknappen och ramlar ner, men slår sig inte så ingen tänker mer på saken. Morgonen efter när pappan ska väcka pojken så har pojken hamnat i koma och läkarna har ingen aning om vad som är felet. Tiden går och mer och mer oförklarliga saker börjar ske i huset till den grad att kvinnan tvingar sin make att flytta, men det verkar inte som att det hjälper, kanske är det inte huset som är hemsökt?


Såg denna skräckfilm idag, Insidious, och jag vet inte vad jag ska säga om jag ska vara ärlig. Den vart riktigt läskig, och då menar jag inte hopp-scen-läskig även om den var det också, men den var psykologiskt läskig. Men jag måste även säga att detta var en av de mest flummiga filmerna jag sett på länge. Den började bra, riktigt bra, men sen gick det bara utför och framåt slutet så fnissade jag till och med ett par gånger. Skådespeleriet var bra (som alltid från Patrick Wilson). Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen, vet inte om jag gillade den eller inte. Men jag tycker absolut att den är värd att se just pågrund av hur weird/flummig och annorlunda den var.



Btw! "The bad guy" (bakom Patrick Wilson) i den här filmen, ser han inte lite ut som en blandning mellan Darth Maul och en Goblin från WoW? Fast i människostorlek? Lr är det bara jag?
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0