Charlie St.Cloud


Charlie St.Cloud är en 18årig pojk med sin framtid som i en ask. Han skulle gå på ett fint college genom ett stipendium han fått för hans passion, segling. Men det blir inte riktigt som han tänkt sig och en dag vänds hela hans liv upp och ner när han och hans lillebror är med i en bilolycka. 5 år efter olyckan så bor Charlie kvar i sin hemstad. Han har inte gått på college och han har även slutat segla... och leva. Men en dag träffar han en tjej från sitt förflutna som får honom att vilja leva igen.


Charlie St.Cloud, ett romantiskt drama, eller en "gråtfilm" som jag brukar kalla dom. Det går i princip inte att se en sån här film utan att någon gång under filmens gång gråta en skvätt eller två. Nu har jag iofs väldigt lätt att gråta till film, men iaf. Jag gillade den här filmen. Den är berörande och välgjord. Zac Efron som spelar huvudrollen Charlie gör en väldigt bra insats och jag är imponerad av honom. En helt klart sevärd film om du är på "mys-humör". Bra film. Klyschig(!!), men bra!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0