M&M - SoA.

Så, tvåtusentio var inte direkt något storslaget år vad det gäller film och TV enligt mig, det vart rätt så likt alla andra. Men jag har fått en massa nya favoriter och jag tänkte jag skulle dela med mig av två av dom, en serie och en film.

Vi börjar med filmen, tidigt tvåtusentio så kom jag över en film som heter Mary & Max, en animerad film som jag inte var direkt spänd på att se, men en dag när jag var sjuk så hade jag så tråkigt att jag satte igång denna film. Det är jag glad för idag kan jag säga! Mary & Max är en film lik ingen annan. Den handlar om en liten flicka - Mary - som bor i Australien som en dag får för sig att hon ska skriva brev till någon i USA för att ställa lite frågor hon har funderat på. Hon väljer en random person i telefonboken och skriver ett brev till denne. Brevet hamnar hos en mycket underlig liten medelålders man som bor i NYC. Mannen - Max - har diverse sjukdomar och mår inte så mentalt väl, men är den snällaste människan någonsin.

Mary och Max fortsätter att brevväxla tills Mary blir vuxen. Man får följa Mary och Max genom en massa upp och ner gångar och man blir både ledsen och lycklig av den här filmen. Den är annorlunda och nytänkande och jag ÄLSKAR DEN. Det låter kanske inte som nått storslaget, men jag måste till och med påstå att det är en av de bästa filmerna jag sett!


 Och för er som inte förstått det än - Det är INTE EN BARNFILM!






Och så Serien, jag har skrivit om den ett par gånger innan i bloggen men det tåls att ta igen... Sons Of Anarchy! En av de bästa serierna jag börjat kolla på under tvåtusentio!

Vet inte om jag kan säga så mycket om handlingen egentligen mer än att man får följa ett biker-gäng som kallar sig The Sons Of Anarchy. Det är en serie i anda med "OZ" som ni kanske vet är en av mina ABSOLUT favoritserier of all time! I Sons Of Anarchy får man humor, spänning, romans, heta män och mycket, mycket mer i en och samma serie, vad mer kan man önska?

Har du inte sett den här serien så tycker jag verkligen att du borde det, den är grym! Finns tre säsonger hittills och jag (tillsammans med en miljon andra människor) väntar i spänning på nästa.

Lägger in två bilder med... Angående den sista bilden, Tja, ni kan tacka mig i kommentatorfältet ladies -wink-



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0