Lost.

VARNING. Har du inte sett hela Lost serien än så ska du genast sluta läsa. VARNING.



                                                                


Jag har vart en trogen Lost tittare sedan serien började tvåtusenfyra tills nu i veckan när det absolut sista avsnittet visades.


Okej, jag kommer nu anta att ni som läser detta har sett serien från början till slut likt mig själv och förstår vad jag pratar om.


Det sista avsnittet. Jag tyckte att Lost finalen var awesome, det var ett vackert sätt att avsluta serien och allt jag personligen ville ha ut av serien fanns med. Många människor kände att dom inte fick alla sina frågor besvarade som man fått under seriens lopp, vilket är sant, men jag tycker det är charmen med Lost, det ska vara mystiskt, en gåta. Jag läste lite på olika forum efter att jag såg avsnittet och det dom flesta inte tyckte om med finalen var att man inte fick veta allt om tidsresandet... vilket jag väll kanske till viss del kan förstå men det störde mig absolut inte. Sen såg jag också att människor säger "Så det jag förstod var att alla personer på flight 186 var döda från första början." och till det kan jag bara säga ÄR DU DUM? TITTADE DU ENS PÅ AVSNITTET!? Det är väldigt VÄLDIGT tydligt att dom inte har vart döda hela tiden, Jacks pappa förklarar till och med väldigt nogrant att så är inte fallet. Så här tolkade jag: Allting som har hänt i serien, allt från kraschen till tidsresandet hände på riktigt på ön. Och när väl alla människor som vart på ön dog, one time or another, så hamnade dom i sin egen gjorda "himmel" där dom när en efter en dör kan träffas igen och detta tror jag beror på att dom har vart en så otroligt stor del av varandras liv under en så lång tid att dom behöver varandra. Och det är den "himlen" man får se under hela sista säsongen spelas parallellt med vad som händer på ön. Som sagt så tycker jag att det var en fantastiskt avslut på en underbar serie som jag absolut kommer sakna!


Gillade du sista avsnittet? Om inte, varför?

 

 

 

 


näkemiin.

 

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0