Förbannad.

Idag är jag förbannad! Jag har, som jag nämnde i första inlägget här, en hund. Han är en tvåårig släthårig/strävhårig tax blandning vid namn Malte. (på bilden) 
Som dom flesta andra hundägare så går jag morgonrunda med honom varje dag och som dom flesta också vet så är morgonrundan inte det roligaste som finns att göra klockan sex på morgonen så man är inte på sitt allra bästa humör alla dagar, och idag var en av dessa mornar.


Vi gick vår vanliga runda som jag skulle kunna gå i sömnen, vilket nästan var fallet idag, när vi går förbi ett hus som jag vet har en stor läskig hund som brukar stå innanför staketet och skälla som en galning på Malte varje gång vi går förbi och jag märker att, "hm, deras grind brukar aldrig vara öppen vid den här tiden", för hunden brukar vara ute i trädgården. Och jag börjar ana oråd!
Men jag struntar i min magkänsla som skriker att jag ska gå ett annat håll och går som vanligt förbi deras hus tills vi passerar grinden och deras enorma jävla hund springer ut och börjar skälla på oss. Jag står nu öga mot öga med en BEST (okej det är en Schäfer av nått slag men läskig som fan!) och funderar på vad fan jag ska göra nu, och instinktivt sliter upp Malte i famnen och börjar skrika på hunden (hej jag är smart?) att den ska gå in till sitt hus igen. Detta pågår i vad som känns som en evighet (3 minuter max) tills ägaren (som jag förövrigt sett i ögonvrån hela tiden stått och tittat på oss genom fönstret) äntligen behagar att komma ut.
Jag är nu fly förbannad och är redo att ge denna person a pice of my mind men blir så ställd när hundägaren säger "ahw busar ni? Rolf är världens snällaste hund" och ler världens största leende mot mig tar sin hund och går, att jag inte kommer mig för att säga någonting... Så jag tar min livrädda hund och fortsätter min morgonrunda med hjärtat fortfarande i halsgropen.


Sure hennes hund kanske är världens snällaste hund, men hur FAN ska jag kunna veta det när det står och visar tänderna mot mig och skäller oavbrutet!? Vad jag ville säga med denna lilla berättelse är MAN HAR INTE SIN HUND LÖS PÅ GÅRDEN MED GRINDEN ÖPPEN!!!!!!!!!!!! Det spelar ingen roll hur snäll din hund är för det vet inte förbipasserande människor! Det är bara så! Dumma jävla människor...




Zai jian.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0