OZ.



En av de absolut BÄSTA serierna jag NÅGONSIN sett är OZ. En serie om ett fängelse, Oswald Penitentiary, eller mer specifikt om en del av ett fängelse som kallas Emerald City.
Man får följa en lång rad brottslingar från drunk drivers till seriemördare och en mans dröm om att förändra dessa män.

Serien är löjligt våldsam och blodig och vissa scener är så illa att man vill stänga av och inte titta mer. Men serien har en speciell charm som gör att man endå ser färdigt. Det finns inte så mycket upp och nergångar i OZ, det är mest missär hela tiden, bara olika sorters.

Avsnitten är ungefär femtiofem minuter långa och det finns sex säsonger. Häromdagen köpte jag mig den stora boxen med tjugoen skivor med alla säsonger av OZ som en julklapp till mig själv. Idag kom den hem i brevlådan! Jag har pluggat hela dagen så jag har inte haft en chans att börja kolla än (school comes first kids!) men NU, NU blire marathon med underbara, underbara OZ!

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0