Dag 2.

Drömmar och önskningar: Min största önskan och dröm är att bli lärare.

Jag har drömt om att bli lärare sedan jag gick på högstadiet och själv hade ett par helt underbara lärare som gjorde en för mig väldigt väldigt mörk tonårs period lite ljusare. Dom fick en flicka som inte hade en aning om vem hon var (vem fan har det när man är femton!?) eller att hon var värd någonting att våga dröma och önska saker och att även sedan våga följa dom drömmarna. Även om jag inte uppskattade helt vad dessa lärare gjorde för mig så kommer jag om tio eller tom tjugo år fortfarande komma ihåg det dom gjorde för mig lika väl och med samma tacksamhet som jag gör idag.

Även om dom körde skit hårt med mig och jag för det mesta var arg på dom så älskade jag dom för det dom gjorde och jag vill vara den här människan för mina framtida elever. Jag vill vara läraren som vågar säga ifrån och ta sig an elever som innan har blivit intryckt i facket med bråkiga och lata elever som inte bryr sig och få dom att förstå sin potential och att dom kan, om dom bara vill, göra underverk!

Jag vill vara läraren som eleverna efter tio eller tjugo år fortfarande minns! Jag vill skicka vidare det mina lärare gav till mig, till mina framtida elever.

Alla barn/ungdomar förtjänar någon som tror på dom och jag vill vara den personen!

Ja, jag vet, det låter super cheesy, men det är så det är.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0