Förbannad.

Jag är så förbannat jävla sur!

När jag hade gått halvvägs genom tvåan på gymnasiet så tröttnade jag på skolan, jag orkade inte längre gå en linje jag visste var fel för mig och jag hade inte heller mycket glöd kvar för skola i allmänhet, så jag hoppade av. Sen jobbade jag på en förskola i min by i ett och ett halvt år och älskade det, då väcktes min vilja att börja plugga upp mitt gymnasiebetyg igen så jag kunde komma in på högskolan och plugga vidare.

Jag började med att söka in till ett distans gymnasium under sommaren tvåtusennio, men fick till svar att jag var för gammal för att börja på deras skola - fine, då söker jag till komvux  tänkte jag. Fixar ett möte med komvux människorna i januari iår och jag förklarar att jag vill läsa upp mina betyg på distans pga olika omständigheter och tanten jag pratar med låter jätte positiv... tills hon frågar hur gammal jag är. Jag svarar att jag fyller tjugo om ett par veckor (jag fyller den tjugoförsta januari) och då säger hon till mig att "Ojdå, då är du för ung för att läsa på komvux, du får börja läsa andra kalenderhalvåret året du fyller tjugo!"

... så jag är för GAMMAL för att läsa på gymnasiet och för UNG för att läsa på komvux... what!? Så nu var jag tvungen att vänta ETT HALVÅR för att få börja plugga. 
Så hon ber mig att komma tillbaka i april för att söka in igen till höstterminen. Said and done, jag kommer tillbaka i april bara för att få veta att jag inte kan söka in föräns första augusti. KUNDE HON INTE BARA KOLLAT DET FÖRSTA GÅNGEN JAG VAR DÄR? Hon ber mig då att höra av mig i slutet av juli för att boka en ny tid hos henne för möte i början av augusti istället så jag direkt kan börja plugga.

Igår skickade jag mejlet till henne för ett nytt möte... DÅ HAR HON SEMESTER, och är inte tillbaka föräns i september!!!!! VAD ÄR DET FÖR FEL!?

När jag var trött på skolan på gymnasiet då var det ett jävla liv när jag hoppade av, men när jag väl verkligen VILL börja plugga igen då jobbar ALLT för att det inte ska gå??? VARFÖR? Skit system!

Blir så jävla SUR!

Tänker inte vänta till september dock, ska försöka hitta en ny liten människa som jag kan boka möte med så fort som möjligt så jag kan börja skolan någon jävla gång så jag kan söka in till Lärarhögskolan tvåtusenelva.
Förstår inte varför det ska vara så jävla svårt... >.<

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0