Skämmes ta mig fan.


Alla i min ålder minns väll filmen "Tio orsaker att hata dig"? Jag såg den för första gången när jag var ungefär tio år och tyckte att det var den bästa film som någonsin gjorts, I loved everything about it. Jag gillade speciellt hur Kat var så allternativ och vågade vara sig själv och jag försökte så gott jag kunde vara så lik henne det bara gick.

I den här filmen fanns ju en av mina första kändis-förälskelser också, Heath Ledger som Patrick Verona, åh hur jag älskade denna underbart vackra, mörka och svåra unga man.



Nu, tolv år senare, har denna fantastiska film gått och blivit en serie. En ganska jätte värdelös serie kan jag även tillägga. Jag hade ett litet maraton med första säsongen igår och detta är vad jag kom fram till: Tjejen som spelar Kat (Lindsey Shaw) gör det galant och är exakt sådär arg och allternativ som "gamla" Kat (Julia Stiles) var. "Nya" Patrick Verona (Ethan Peck) är sexig, mörk och svår, men inte i närheten så vacker som Heath var. Den resterande rollistan är ganska tunn på talang, med undantag för vissa härligheter, men dom är för få för att väga upp för allt det andra. Människan som bestämde sig för att besudla "Tio orsaker att hata dig" namnet på detta viset borde skämmas... SKÄMMES TA MIG FAN!

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0