Dåligt bemött men glad endå.

Som ni kan se i inlägget innan så fick jag tillslut börja plugga på distans på komvux nu iaf! Jag är så otroligt lättad! Men jag är besviken på hur människorna jag pratat med behandlat mig när ja sökt skola och så. På stället jag nu har fått en plats på en skola har jag pratat med tre gånger vid tre olika tidpunkter om att få börja plugga på komvux distans genom en skola som heter NTI, första gången jag var där så säger jag att jag har läst om NTI skolan och att jag gärna vill plugga där, då svarar tanten jag pratar med att dom inte samarbetar med någon sån skola och att hon aldrig hört talas om den och att jag tyvärr då inte kan göra det men att det absolut ska gå att fixa så att jag får läsa på distans på annat sätt, men att jag fick vänta si och så många månader för att börja.

Jag ringer då nu i början av augusti och ska boka tid för möte och förklarar att jag ska plugga distans och får då till svar att det är omöjligt att få plugga på distans nu och att jag får gå "vanliga" komvux istället, vilket lite krossade mig eftersom jag blivit lovad att få plugga på distans av tanten jag pratade med sist. Men så bokar vi in ett möte så att jag ska få prata med henne ordentligt om det.

När jag kommer dit igår så har jag först och främst missuppfattat tiden för mötet med en halvtimme men får istället träffa en annan tant som inte hade någonting att göra. Jag sätter mig i hennes rum och förklarar för henne att jag vill läsa på distans och sådär och får till svar "Ja absolut, vi samarbetar med en skola som heter NTI..." VA!? SKÄMTAR NI ELLER??? Jag har pratat med tre olika tanter som jobbar på SAMMA ställe och ALLA tre har OLIKA regler... hur går det till??? sjukt arg vart jag.

Men nu har jag iaf en plats på skolan och jag börjar den 31 augusti med min första kurs och jag är otroligt löjligt jävla glad! Men jag tycker att jag blev bemött på ett jävligt dåligt sätt!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0